2009-02-06 00:23, Snön faller igen på Hisingen, tonerna av Alter Bridge ljuder i högtalarna och tankarna virrar i sina snurriga banor ” Jag är inte ATLAS”

Just nu är jag harmonisk, okey inte alls gjort allt jag skulle, men mer en vad jag trodde. sitter hemma själv klockan halv 1 omgivningen är lugn och tyst stillhet utom från min dator där det strömmar toner av Alter Bridge, Buried alive!

Måste varit länge sedan jag satt så här, skrivandes lysnandes med en kopp citruste, samtidigt som jag fundera på vad jag ska handla och laga imorgon. Det är när jag sitter så här som jag minns tillbaka till mitt gamla pojkrum när resten av familjen sov och jag satt och lysnade på radio eller någon cd och skulle/borde plugga i bland faktiskt till och med gjorde det!

Det här är helt klart en av de bästa timmarna på dyngnet eller var det för när jag hade dom och inte jobbade hela tiden

Undrar om det blir mer av det nu när man sllutar jobba och börjar att plugga troligtvis, hoppas det. fast då lär jag väll sita här med lägnta ut till krogen, spriten och alla fester och roliga stunder som man tro sig missa eller kolla på vad polarna gjorde kvällen innan på facebook. tja man är mäniska och mäniskans roll i livet är vist att aldrig vara nöjd alltid att sträva efter mer, aldrig var nöjd det är väll samtidigt det som för mäskligheten framåt, frågan är väll bra mot vad?

paradiset eller Harmagedon?

tja den som lever får se, kanske tar våra existens slut innan vi vet av det? kanske kommer mänskligheten leva för alltid, eller tills dess vi finner pandoras ask och en gång för alla gör slut på oss själva.
Men jag måste säga att där jag nu sitter och ser snön utan för kan jag känna att jag helt klart har det bra, inte bäst, finns många som har mer pengar, vackra flickvänner, älskarinnor, stora hus, massa bilar en båt och bränner massa tusen på krogen varge kväll, men frågan är inte om dom har mer prestations ångest än vad jag har? Troligtvis.

Sen finns det även dom stackare som inte just i det här nu har tak överhuvudet, ingen riktig inkomst, som tycker livet är hemskt och som bara håller sig kvar vid livets tråd genom att skjuta undan alla känslor med förnekelse, alkohol eller droger. Jag kan nog säga att jag helt ärligt köpt sprit och droger för pengarna om jag inte äns hade en varm härd som jag kalla mitt hem, ett hem att värma mig vid. Något och tänka på när vi gnäller över att det snöar igen var det inte slut på den skiten, vad tror du dom som inte har ett hem tänker?

så nästa gång på stan köp en Faktum, brukar du köpa en köp två, och även om du inte köper så möt deras blick och sig tack men jag har redan senaste nummert, mycket bra föresten. möt dom med respekt, dom är inga sämmre mäniskor än du och jag i grund och botten, dom kom bara bort i väven. och om någon tråd hade lagts eller hamnat på något annat sätt kunde det var du, jag eller någon vi älskar och håller av

Oj oj shit nu blev det Djupt, och tragiskt,

Det var inte så jag menade, men var glad och nöjd för det vi har, för det finns många och då menar jag inte i andra länder som vi inte änns kan utala eller placera på en karta nej jag menar bland våra närmare med mänsikor dom vi ser på stan med stora säckar som inhåller hela deras matriella liv. Skäms inte för att du har det bra, det tänker inte jag göra, men kom i håg att försöka kanske se det på ett annat sätt att komma hem till en tråkig lägenhet som inte har senaste tv, datorn, möblerna och senaste trend tapeten i hallen, Vi har i alla fall ett hem att komma HEM till.

Om inte den tanken väcker efter tanke så tänk även på det här! Det finns det till och med massa studenter som utbildar sig för att bli något, för att jobba och försörja sig och betala skatt till sitt land. Om dom inte äns kan få ett student rum, hur ska vi då kunna begära att dom ska betala skatt, samma sak med alla andra som utnyttjas för att göra skit jobben för en spottstyver, kommer dom någonsin känna tillhörighet mot sitt land? vårat land? Det land som så många av oss är så stollta för! Jag är stollt och glad över att ha turen att bo i det land jag bor, men samtidigt skäms jag för VÄRDEN som helhet och mig själv i då och då när man bränner pengar på matriellating eller vardagslyx i ställer för att göra mer, men jag resonerar som så många andra jag är själv, en esam individ jag kan innte ta allt på min axlar, jag är inte ATLAS och bär inte hela värden på min axlar, tur det för min rygg hade knäkts och mitt psyke splittrats för läng fall så fall!
2009-02-06 00:23

Etiketter:

Kommentera

