2009-03-11 00:34, Inget är som det ska

Så grymt enerverande, jag har varit grymt apatisk nu under tiden jag blev sjuk. jag har ju olika teorier om det hela, eller rättare sagt jag har tre teorier som hakar i varandra eller som bygger på den tidigare teorin.
Det första att jag är så apatiskt beror nog på att det inte bara varit förkylning utan att jag har lyckas med det djävla konststycket att nästan bränna ut mig igen, det skulle förklara min konstiga kännsleförändrigar och humörsvängningar som sker på sekunder och som förändras lika fort igen, eller hänger i löjligt länge.
Teori två är att jag bara har tappat det och bara skyller det på att jag är apatisk och inte kan göra så mycket åt det.
sedan kommer teori 3 som bygger på det hela att jag låter det hela ge så stort utslag och bli så stor del bara på grund av rädslan för att jag flyger själv utan kurator, och jag låter det hela projektera det hela bara för att ha en anledning att kontakta kuratorn igen.

Men något är helt klart fel med min apati och även aptit den senaste veckan, jag får verkligen inte något gjort, sen blev det ju så klart inte bättre av att den här kursen i prodjektmetodik blev som det blev. först missa allting på grund av sjukdom och sedan att jag inte får något svar på mina mail och att jag känner att jag inte förstår vad fan jag ska göra eller hur jag ska gå till väga med att göra arbetet. det i samband med att jag är ordentligt apatisk är ju som vilken person som hälst även den utan psykologi examen inte någon bra kombination.

Jag måste, det här blir ju lite lustigt i sammanbandet sätta upp ordentliga direktiv för mig själv, det lustiga med det är ju att det var en del av min uppgift i projektmetodik att sätta upp och förklara direktiv, och nu är jag i stort behov av att sätta upp det för mig själv om jag ska ha en möjlighet att ta mig igenom den här utbildningen, som jag inte riktigt vet vad den ska ge mig, efter som jag inte riktigt vet vad jag vill jobba med. Men det kommer nog lösa sig på vägen, kursen i projektmetodik får jag läsa sen efter resten av utbildningen är slut förd, jag orkar inte äns stressa upp mig över det, eller ja klart att lite stressar det men jag kan ändå komma till så mycket insikt att jag inte låter det stressa ihjäl mig helt. Nu gäller nya tag för resten av kurserna och jag tror jag kommer må bra av att komma tillskolan och motiveras av mina klass kamrater. som jag har blivt en stor del av mitt liv på kort tid, i med det menar jag att jag ofta tänker på dom, specilet när jag varit hemma och dom varit ute och festat, känner saknad av dom, och känner en stark tillhörighet till.

Nu ska jag lyssna klart på min ljud bok slänga något i magen och sova lite, kan rekommendera boken mord.net, mycket underhållande bok på sitt speciella sett, sen blir den inte fel av att jag gillar Thomas Bolme som uppläsare.

Min i mina direktiv så måste det ingå att få rutin på matlagning och att äta ordentligt, få rutin på läxläsning och inte fastna på nätet eller Tv när jag är hos andra ( har ju ingen tv själv på grund av att jag fastnar så lätt) träning och den sociala biten att umgås mer och med fler.

Några enkla grund pelare för att förändra mitt liv.

Skulle behöva glass inte på grund av min femininasida vid problem och jobbigheter utan på grund av att det är gott med det när man har feber!

Etiketter:

Kommentera

