2009-04-27 16:46, Party like a Rockstar ;)

Oj oj oj oj oj, vilken helg det blev, Det som skulle bli en rellativt lugn helg. Skulle ju bara ut på söndagen efter som jag jobbade fredag och lördag, men nej, det blev ju utgång efter jobben, så det blev en underbar tredagars fest. Som rellaterade i nya bekantskaper och stärkande av redan befintliga vänskaper. Med andra ord en djävligt undebar helg, även om man nu är lite sleten och trött, läs mycket, kostar på att leka rockstjärna,
Något som är ju mycket typiskt som alltid händer när man sammanför minst 2st restaurangare med varandra är att man dricker väldigt många järn, ju fler restaurangare dessto fler järn, en väldigt sann formel kan jag lova.

försöker få det lite sturktuerat i den här berättelsen, jobbade ju på Ritz i fredags för jonas, och den första man springer på där innen är sophie från harrys sälen, riktigt kul. Min inssats den aftonen var väll dock väldigt mediorker, ny bar, nytt kassa system och inte jobbat på länge, så djäkla tur att det var en lugn afton den kvällen. tanken var att jag skulle möta upp Sugar och anna på parkan, men dom han åka hem innan jag hann sluta så i stället så blev det en sväng till Peacock för att möta upp med Sofie och Byssan, dom lovade bara en öl, för jag var trött och hade en aningen ont i huvudet, då dom Ritz dunkat på värre en var dom gör på Peacock, så när jag kom ner till baren så tyckte ju jag att det var låg musik, det är det INTE! Kan oxå till lägga att jag hinner knappt sätta min fot i lokalen innan jag har ett järn i näven, så gick det med den lugna aftoen, dom andra velar lite så jag dra mitt, det resulterar i att jag får stå och andads ut på sofie som trodde jag hält ut min ”Fish” så jag var tvungen ta en till så klart. vid stängning går brand larmet, och knappt att någon av gästerna reagera, inte bra, men så var det. men sedan när en bartender kommer in springade i baren och rycker en brandsläckare och hojtar åt en annan att ta med en till, så känner alla i baren att det är ett tydligt täcken på att nu är det stängt, och alla skyndar sig ut. och här slutar den här kvällen, även om Sofie ville dra till sitt stamm ställe;)

Sen dagen efter bestämer sig både jag och sofie som ju ska jobba på G senare på dagen att en förmidag hemma på hennes gård på en filt med flottig pizza är en utomordetligt bra idé som vi borde belönats med någt pris för, typ Nobelpriset eller något, efter att ha legat i solen och stekt, så drog vi in mot G med förande en härligt stor godis påse,
Jobbet gick bra, eller okey fick hitta på lite drinkar och så så det såg ju ut som ett bomnedslg i baren vid stängning, på slutet var det bara jag och sofie, så det blev lite senare stängning en vanligt. sedan när vi sitter och äter nattamat så kommer det in stormades en frisk fläkt namde Jannike, En maddam som jag hade blsutat mig för att djävlas med, då hon hade kallat mig för en 2årig praktikant, för det hade hon trott jag var, dock så här i efter hand så får man väll ta 23åring som en komplimang. praktikant,det ska hon fortfarande få äta upp 😉
Sen så trillade Jonathan in oxå så vi bestämde oss att gå ut och möta dom som var hos strand på hanns alltan i eriksberg. Vi skulle möta resten av gänget på Exet.
Vi körde en jag har aldrig med Jannike´s rose i tetrapack, drog till Exet.
Där innen träffar vi dom andra och festar till det lite, Juve försökt vara lite vuxen och tacka för sig, vi stannade tills dom stängde och drog då tvärs över gatan till valand, och där så blev det mycket öl och mång järn, tills valand stängde,

Dagen efter så skule vi ju sticka till slottis, vi skulle var ett riktigt stort gäng som skull grilla, massa restaurangare och framför allt Kalle =), men vädret var mindre kul, så det blev skjutet på och istället så spänderades förmidagen hos Sofie, tillsammans med Jannike och massa bakfylle mat, senare trillar Niklas in oxå så vi sitter alla i sofforna och slöar. sofie ringer Byssan och det styrs upp att det blir midag och utgång istället sedan när Kalle kommit hem, så vi börjar planera lite soft för kvällens galenskaper, och någonstans där så börjar vi prata om att klä ut oss, så vi provar lite galna kläder, som tur var så blir det inget av planerna, tur det, för vi hade fått så mycket sprit efter som folk hade trott vi varit ett svensexe/möhiipe gäng, men det var kul.

Jag drar mig hem och fixar i ordning mig, började med att klä upp mig lite, men kände va fan orka, så det blev Fuck Off tröjan, my favorit, och så möts vi upp vid vågmästaren och bestämer att vi ska in och äta på Texas Longhorn, men på väg in mot stan så droppade Niklas av, så det var jag, sofie och Janniken och så Kalle och Byssan som skulle möta oss, där vi kom precis när köket stängde, vi ringde och resaverade, men trotts vi kom så sent så var det inga sura miner, snarare tvärtt om, och maten var fantastik, det blev så klart deras ribbsm med bakad potatis och coleslowe och annat gott , så nice, (fast jag ska dit någon annan gång när man inte är bakis och njuta på riktigt, så där ”jiss i my pants” njuta tog en liten god lagrad Tequila i stället för desert, underbart, sen drog vi oss mot Barbar, vi SevenEleven och att ringa på Zackes port telifon som koplades till honom i Glasskow, sa att vi ville in och festa, så han öppnade port till våran förvåning, men vi drog vidare ändå, vi trodde inte Emma hade uppskatat vårat uppdykande i deras lägenhet, när ingen var hemma, det hade ju lätt konat spåra ur, och blivit en Gyllenetider historia av allt ihop Leva livet trashad lägenhet, det hade hon verkligen inte uppskattat 😉
På Barbar så blev det massa öl och järn så klart, men Jannike svek oss och åkte hem, eller rättare sagt hon var vuxen och åkte hem så hon inte skulle var bakis i skolan i morgon inte snyggt att vara det om man är lärare, så det var okey men lite tråkigt, dock så roade vi oss alla med att skicka roliga sms till henne, alla skrev samma sak och sen när mina kära klass representanter döck upp, Hieniken och Bartek så blev det ännu mer dricka, grymmt kul =)
Efter en stund så drog vi mot luckan med en snabb blixtvisit på loockatelie så klart, sen väll inne på Luckan så gick det som alltid, man stod i rock baren och drack bubbel, och hade det fantastiskt undebart i våran egan lilla svär och den speciela fantasy vär det är att hänga på luckan en lönsöndag.
sen blev det hem gång, när dom stängde alltså, så det blev efter sittning hos kalle och klockan 7 så är fortfarande jag och Byssan i party mode och låg på golvet och lysnade och skrålade med i Cornelius och Mötley Crüe till alla andra i husets fasa, fast fan vad kul vi hade, det hör man på min härliga whisky röst idag. funderade på att gå till skolan, men hoppade det, inte Korall att komma in där dyng, så det blev ingen skola i dag inte, i stället blev det BK med sofie, och en lite promenad i stan då det var trafik stockning i stan efter som en spårvang smält i brunsparken och tok blokerade allt, men till slut kom vi över till som glen kallar det Alkatraz, vi andra säger Hisingen, så kom man hem, och skulle sätta sigoch plugga men iställlet så blev det kolla mailen, FB och skriva det här. så nu ska jag sätta mig och plugga tänkte jag, vi får, se, känns konstigt att vaara själv när man varit med mäniskor runt sig nästan hela tiden under en hel helg,

Men man får se det som fy fan vad kul jag har haft och sitta med ett lende spelande på läpparna när jag tänker till baka på allt.

Skoj om kroatsienresa med flyg, inte bil, eller tja flyga skulle vi göra alla fall;) Jag har aldrig, utrycket snarkande Iranier hahaaha, mig i ut klädd, snyggt får se om det kommer bild;), mitt dumma sympatiserande med Heiniken på lyran som göra att man kanske måste pierca sig i veckan, ajajajajaja. Alla järn, leda folk i handväskor, bära folk springandes över gator och allt annat kul den här helgen har inburit,

Fy fan vilket bra liv man har, men nu måste jag fan PLUGGA och sluta sopa, så puss och god natt, eller vänta nu, jag skiver ju på dagen nu ju! glöm det,

Så nu ska jag ”sluta tuffa mig” och göra det jag ska 😉

Etiketter:

Kommentera

