Erfarnehet?

Man brukar skämta om att den som har mest saker när den dör vinner, Vinner vad? Vilka saker? pengar? Bilar? Erfarenhet? På mina 30 år har jag lärt mig en djävla massa saker och även om jag inte alltid gör det som är smartast, det vill säga följer mina egna råd så har jag ju ändå lärdomen. Vad ska jag med den till? Okey jag ska väll försöka guida mina vänner om jag har någon visdom som de har nytta av. Jag ska försöka lära mina kommande barn om livet så att de inte går i några fällor som jag redan har gått i eller någon av mina vänner. Jag ska försöka vara Tina Turner (kartläsaren) för mina barn när de sitter bakom ratten på en rallybil och ligger i 180km i timmen på en snöig och isig skogsslinga. Men mer då vad ska jag med min kunskap det jag ha lärt mig? det är ju inte så att jag är en liten externhårddisk som kan ladda över all kunskap till en storbasstation när jag går ur tiden. som sen resten av värden kan ha nytta av. Sen kan det ju vara så att några av alla de olika möjligheterna som de ”Upplysta” pratar om kanske finns, kanske kommer jag till himlen/Helvetet, kanske återföds jag eller så hamnar jag i Nangiala vem vet? inte jag!

Kommentera

