Brors Examen

Nytt försök, (det jag skrev nyss försvann, den aggressionen gjorde jag mig av med genom armhävningar på en pilates-boll, det är bra jobbigt)

Men trägen vinner har jag hört!

Det hela handlar så klart om som man kan förstå på rubriken om min bros Examen (master) Vilket han tog igår, jag är en mycket stolt bror i dagarna.

Så i går då så när man bror tog sin examen, så firades (är det rätt ord, nej kanske inte, men vi var på examens ceremonin) den på Universitetshuset vid Vasa. En fantastisk  byggnad, med en aula som imponerade på mig med sin stora målning.

Aulans Målning

Efter ceremonin så var det lite snittar och cider i foajén för alla. Men vi åkte väldigt snabbt vidare hem till bror och Maria, för snittar med lite riktigt bubbel.

Fantastiskt trevligt, det var lite guacamole, mozzarela med rödlök och basilika, Advokado-båtar (det var vårt namn på dem) och rödbeta med fetaost och kesela och lite chibbe med dipp. Så satt vi där med Daniel och Erik också.

Så nu ska nog Daniel för det ringa priset av en flaska whisky fixa mitt Photoshop, äntligen!

Idag så fortsatte det hela med att mamma och pappa skulle bjuda ut på middag, vi skulle till ”hos Pelle” men det viste inte Bror. Så vi samlades hos J för en fördrink för att dissinformera brosan lite, sen gick vi i samlad tropp mot Lennegatan. Så traskade vi förbi ”hos Pelle” och jag gick in på en tobaksaffär som låg bredvid och köpte en triss och så gick vi tillbaka och in på ”hos Pelle” för att avnjuta en härlig måltid.

Vilket jag kommer återkomma till senare. Därefter så skildes vi åt och jag tog mig hem för att skriva ner det här.

Samtidigt som J kollar på Stjärnorna på slottet, i dag är det kjelle, en fantastisk karaktär eller person måste jag tillsl, han är jävligt rak i sin stil lite som så här.

Kommentera

