Vilka idioter det finns!

Jävla idiot förare, Shiit var vansinnig jag blev tidigare idag. Jag gick från biblioteket (det som studenterna hänger på vid Vasa) med J hem till henne och skulle just gå över övergångsstället så vi kom över till handelshögskolan sidan. Det kommer en bil med ganska hög fart (mer än tillåten) så man bromsar ju upp farten lite och kollar misstänkt på föraren så den verkligen stannar, sedan tar jag ett litet steg ut på övergångsstället, Då gasar människan (läs idioten bakom ratten) och tittar surt på mig. Jag fick verkligen kämpa i mot min impuls att samtidigt som jag tog ett steg tillbaka att samtidigt ladda för en rejäl och ordentlig spark, samtidigt som jag kämpade med det så fantiserade jag om att jag släppt J hand och och tagit ett steg till så bilen fått tvärnita och kört på mig lite så jag kunnat lägga med hela min kroppsvikt och all kraft jag kunnat sätta en armbåge i motorhuven på marodören.

Vet inte varför jag blev så rosenrasande, men tror det var det att jag var kränkt, jag hade rätten på min sida men vad hjälpte det mig? Hade jag gjort något av det som for igenom mitt huvud så hade jag fått skulden om inte så hade jag i allfall blivit skadad och det hade inte blivit någon Muay Thai. Så jag knöt näven i fickan för att citera Nationalteatern. Gick hem och blev av med aggressionen genom några armhävningar på pilatusbollen, en god vana känns det som.

Sen blev det vofflor med grädde och sylt och jag var på gott humör!

Våffla

Innan det på dagen så var vi förbi Fighting center, kollade på och lyssnade på lite information om Thaiboxningen. Ska bli kul men djävligt djävligt jobbigt, hopprepen som vi kommer använda är inget litet barnhopprep. Det är en bit trädgårds slang med handtag i vardera ände.

Jag kommer gråta mig till sömn efter förasta träning, gråta av smärta och förhoppningsvis lite lycka.

Kommentera

