Baren eller Stjärten?

oki, nu är jag så långt ifrån ekonomisk oberoende som man kan komma, nöden har ingen lag heter det ju! Så jag har inget val!

Öppnar dören till min lilla ”walk in closet ” för att  från hyllan högst upp plocka ner en damig låda. Håller den en stund i handen och känner tyngden av den och skakar den lite lätt, lådan väger inte mycket, men det kräver massa innre styrka för att fortsätta. Blåser av dammet, öppnar locket och plockar  fram min gamla superhjälte-dräkt.

Börjar hänga upp skjortor, byxor och förkläden.  senare så bör jag även olja vinöppnare slipa knivar, böja till ölöppnarna.  Mailet om min kapitulation har redan gått ut till gamla kollegor och restaurangrävar att man än en gång står till deras förfogande.

Som jag skrev tidigare har inget val, degen ska in som det så vakert heter. Ja va fan det är det eller ta den röd lackhandväskan och växel på en femma och sälja stjärten till fula gubbar nere vid Rosenlund. Och av två jobbiga val så tycker jag att alternativet att ställa mig bakom baren låter mycket mer frestande än att ställa mig på alla fyra och bita ihop i någon snuskig gränd i anslutning till Rosenlund eller dylikt .

Så  det är det här läget som det bara är att gilla!

jag kommer troligtvis köra min tredje ”volta behinde  the bar´s”

Three is a charm heter det väll eller något?

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

