Kaos eller struktur

Ja skriver det som måste skrivas först om man har en blogg och inte skrivit i den på ett tag, då ska man be om ursäkt det har jag sett på andra bloggar, man ska säga att man har haft så mycket annat  och göra men att man nu ska ta ett nytt tag/ att man ger det ett sista försök för man egentligen har tröttnat.

Fuck That!

Jag skriver för mig själv!

Men för mig själv efter som jag nu minne mäsigt verkar vara ifas med folk som är 60+. Nej det räcker ju inte ens, för pappa som gick i pansion idag, Grattis/jag beklagar sorgen, vilket av de får framtiden utvisa. har inte lika taskigt minne som jag har just nu! Så för min egen del om jag läser det här om några år, det vill säga om jag kommer komma ihåg att jag har en blogg vill säga. Men ja jag har inte skrivit något på ett tag för jag inte har orkat, jag har varit slut drenerarad (här kommer ett nytt bevis på att minnet strejakar eftersom jag skulle skriva ett ord som kommer från kinred society, det beskriver en uttorkad vampyr) för det är så jag har känt mig.

Men i dag när det äntligen lossnade så kände jag först lättnad svävade i väg upp mot skyn som en Mc Donalds ballong som slitit sig från sin ägare ett litet ledset och otröstligt barn, när man svävar där i godan ro som kommer man och tänka på allt det här innebär och helt plötsligt, att jag likt i liftarens guide till galaxen

”Skeppet har också ett osannolikt försvarssystem som förvandlar två förföljande missiler över planeten Magrathea till dels en blomkruka med en petunia och dels till en kaskelotval.” fakta http://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4rtat_av_Guld

förvandlas jag från en fritt svävande  heliumfylld reklam produkt till en fastspänd betongpåle som med obönhörlig kraft dunkas ner i den kalla mörka jorden av en pålkran. varje träff känns som om Tor i vredesmord slängt Mjölner mot mig som om jag vore midgårsormen långt ner i djupet.

Men nu är tid bokad hos psykiatrikern, för förhoppningsvis så innebär det att han kommer starta ADHD/ADD utredning och att jag sen får en remis till ADHD avdelningen. Så jag får någon balans i min tillvaro, sen får man se han kanske kommer fram till något annat, men med tanke på de Barkley testen jag har gjort så känns det som att chansen att han kommer fram till en annan diagnos är lika stor som att hitta en oskuld bland ”the working gilrs” på en bordell! vist finns chansen! Men jag vet inte om jag hade trott på det om någon hade påstått det!

Sen så får vi se om mina nya tabletter kommer hjälpa med att styra min dyngsrytm mot något som liknar den som ”vanliga” mäniskor har tillskilland från den jag har nu som kan liknas nattensbarn som skyr solens dödlig strålar! Den skrivs ut till mig och folk över 55år som inte riktigt har koll på det där med att sova, kanske deras ”alzheimers light” som gör att det inte kommer ihåg när det ska lägga sig, om det är fallet så kanske en biefkt av min tabblet skulle vara bättre minne, det hade ju verkligen varit en trevlig biefekt, bara det inte är tvärrt om så det går och lägger sig för att de blir mer glömska och helt enkelt glömer av varför det ska vara uppe, för sämmre minne det behöver jag inte så som det är nu, fast frågan är väll om det skulle vara vetenskapligt möjligt och ha sämmre minne än jag har just nu!

2 svar to “Kaos eller struktur”

  1. Anna Says:

    Hej! Du skriver så härligt Martin, vet du det? Och nej, bilderna ljuger inte… Jag har det helt underbart här :-). Saknar familjen för nu är man bara ”halv”. Nu spelar det ingen roll var jag är längre, en del av mig kommer alltid att sakna den andra. Du verkar vara på gott humör, det är väldigt härligt att se. Lycka nu till med jobbet!!!

    Massa kramar från Anna

    • dyslektiskairrfarder Says:

      Kul att du gillar det jag skriver, jag har ju ganska nyligen upptäckt att jag gillar att skriva, när jag väll tar mig över tröskeln/trappsteget med att faktiskt göra det.
      Jag vet precis vad du menar med det där med halv när man är på annan ort, än t.ex. familjen. Så även fast du har åkt över till kärleken din så har du andra du älskar här i Sverige. Men du får se det så här, fan så mycket enklare i dag att komma i kontakt med varandra jämfört med för så där 100år sedan eller hur!
      Finns alltid något positivt att hitta med allt det har Barre och Glenn lärt oss eller hur =)

      Haha gott humör? tja om du säger, vist mycket som jag har gör mig på positivt humör, samtidigt som det finns massa saker som kanske inte gör än lika glad, men va fan man ska vara positiv till livet, lite RMI eller hur tjejen.
      Tänker ha ett öga på din blogg och spionera på ditt liv=) härligt att bilderna inte ljuger!

      Du ska veta att med tanke på hur du alltid öppnat ditt hem med öppna armar och lagad mat och bakade bullar, att du alltid kan höra av dig när som helst, även om mitt hem kanske inte är lika fint som ditt så är dörren alltid öppen för dig, fast jag bjuder nog på köpebullar om det skulle vara så! då min dolda talang inte är att att baka;)

      Ha det gött tjejen!

Kommentera

