farligt för våldtäksmannen eller farligt för våldtäksofret?

En sak man har läst om runt om i bloggvärlden på sistone är ett nytt vapen mot våldtäktsmän i form av en kondom med ”tänder”.

Sydafrikanska läkaren Sonnet Ehlers har uppfunnit en kondom med taggar. Kondomen sätts in som en tampong och har vassa tandliknande krokar på insidan. Om man försöker penetrera kvinnan fastnar krokarna i mannens penis och försöker han ta bort den klämmer den ännu hårdare.

Kondomen kan endast tas bort av läkare och tanken är att våldtäktsmannen ska söka sig till sjukhus där han kan bli gripen av polisen.

Produkten har dock fått kritik då man befarar att kvinnorna utsätts för grövre våld av männen som fastnar och att den inte hjälper mot de psykologiska problemen en våldtäkt orsakar.

http://1aug.devote.se har skrivit om nyheten. ”Jag skulle inte vilja vara desperat kille just nu”, skriver hon i sin blogg. (Länk HÄR).

Läs Aftonbladets artikel HÄR.

Vad tycker ni?

Jag förstår grundtanke och någonstans är den kanske bra men sedan gick det brutalt snett i den här idén.

För det enda den här idén är till för är att gripa våldtecks mannen, vilket är bra så långt.
Den är inte till för att skydda kvinnan tvärt om den för hindrar inte att våldtäkten genomförs, tvärt om den måste genomföras för att den ska fungera. Förutan våldtäkten så sitter det inte någon taggig kondom på kuken.
Sen som det står ”Produkten har dock fått kritik då man befarar att kvinnorna utsätts för grövre våld av männen som fastnar”.

Befarar? det var väll i det mildaste laget eller? Någon som redan är bortom den gränsen att den våldtar någon vet jag inte hur många gränser den har kvar till mishandell och mord, men jag mistänker om det är någon är den djävligt tunn.
Då jag för många år sedan arbetade/lekte nere på tenerifa så var det en kväll 3 våldtäkter av olika gärnings män/kvinnor (ja det var faktiskt en åtminstone en kvinna inbland) men det djävligaste var att en av tjejerna hitades bland stenarna som bygger upp sten piren sönder stenad för att hon inte skulle kunna indetifieras. Det här utan mig veteligen att gärningsmenen hade fått krokar i kuken.

Utöver det här över, så som någon skrivit något om ”pojkvänner” och att nu får de allt su upp hehehe. Den kille som dyker upp med en sådan på kuken denns liv är nog helt förstört skulle jag tro! I 99% så kommer den som dyker upp med en sådan (om de nu kommer dyka upp, de som är skyldiga kommer nog försöka operera själva) vara skyldiga, men djävligt synd om den 1% som blivit lurad av någon polare på fyllan eller en pist of flickvän som vill hämnas! Nu säger jag inte att det är det viktigaste att tänka på jag bara tar upp det som en av alla nackdelar det finns till den här produkten enligt mig.

Men och andra sidan så är jag kille så det är ju inte till mig den här produkten är riktad. Men enligt mig fullkomligt idiotiskt!

Tanken var bra någonstans i början sen gick det djävligt snett enligt mig!

Sen en tanke som jag tycker alla i alla fall hitintills inte en har nämnt, när alla som skriver om att kräket som får krokarna i kuken kommer ha för ont för att koncentrera sig på att försöka slå tjejen! Vist det kan vara sant, och i så fall jätte bra, det vill säga om killen är ensam och de inte är fler! Det är defenetivt något att tänka på och ta in i den här diskutionen!

Etiketter: , , , , , , ,

Kommentera

