Dofta gott eller leka Stinky!

Personliga hygienen är jävligt viktig och tydligen en snackis runt om mig de senaste dagarna. När man på två dar har snappat upp att mäniskor i min svär. Både i vardags livet och onlie har snackat hygien så börjar man ju fundera.
Kom dock snabbt fram till att åtminstone nätdebatörerna troligtvis inte diskuterade det på grund att jag avgav en mindre ljuv arom. För med tanke på hur långt bort jag befann mig geografiskt så hade nog mina arbetskolegor helt enkelt gevit mig ett paket swinto, grönsåpa och slängt in mig i duchen på jobbet.
Andra sidan skulle det kunna ge en ny förklaring till alla slöa/bortkollrade/död flugorna på jobbet som svävar/virrar och ligger döda över allt, vi som trodde det berodde på att det var vintter på väg och tempraruren pendlar upp och ner som hissen till heaven23 en fredag efter jobbet.
Men försäkrhets skulle så körde jag en enmans monolgog på ”skrubba lilla brummelman med tvål och borste i en spann” fast jag hittade ingen hink där ens halvajag fick plats i så jag fuskade och tog badkaret.
Skrubbade mig ren, fast såg fortfarande sunkig ut så det fick bli att trimma skägget och raka mig. Men då såg ju skallen ut som ett ta fatt försök till att bygga ett fågelbo. Mitt hår är ju som tremobilerna på jobbet, har inte riktigt teckning över allt. Så ”cut of my hair, but it lookt alright” eller i alla fall bättre än innan, vilket i sig är ganska så inte sägande.
Så dör mindre flugor i dag så måste det ju varit jag!

Men det här med den personliga hygienen ändå en ganska bra mental hälsobarometer på hur du mår, det vill säga för andra själv verkar man ha fullt upp med att må dåligt eller vara lite urkopplad (läs apatisk). För ni som har varit dåliga är det inte så att, det är i alla fall så jag upplever det. Att när du mår dåligt är apatisk så är det blandanat hygienen som kopplas bort bland det första. Men här kommer det riktigt irriterande mitt luktcentra verkar även stänga av censorerna för min egen odör. För när jag har varit som sämst kan det ha gått mer än en vecka utan att jag tvättat mig men inte har jag känt att jag stunkit som jag tagit ett dopp i Sherks stinkande lilla träsk men troligtvis stank jag (med tanke på att jag för vissa gick under smeknamnet katten så var det nog mig Phebee sjung om).
Medans när den mentala hälsan är okey så nojar man efter en halv arbets dag när man Tycker man luktar lite väll ”manligt”!

Etiketter: , , , ,

Kommentera

