Gudfruktig eller Ond?

Jag brann inte uppe idag, jag spontan fattade inte eld. Det hörde ingen form av tordön från himmelen i protest mot att jag äntrade gudhus i dag.

Nu är jag ju inte troände så jag trodde väll inte det heller, men vem kan vara säker på något här i världen egentligen? Just nu låter det ju som Ragnarök står utanför balkongdörren och försöker storma in. Det skulle ju kunna ha hänt för jag är ingen gudfruktig man, långt ifrån . Men jag ser mig heller inte som ond, jag ser mig som en rätt from man som bryter mot några budord då och då. Men jag är en syndare av rang, dödsynderna och jag är riktigt tighta. Inte så att jag vältrar mig i olika synder dagligen, men på en bra vecka så kan jag göra minst en check på de alla: Högmod , Girighet, Vällust, Avund,  Frosseri , Vrede , Lättja .

Gör det mig till en dålig människa?

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

