Dementi eller korrigering ?

Idag har jag fått olika responser ”kvittrade” från olika små och stora fåglar i mitt lilla öra på mitt inlägg: Jag ballanserar på gränsen eller har jag redan fallit?

Vilket faktiskt både var väldigt kul och extremtoväntat, det var också både ris och ros. Så nu känner jag att jag faktiskt måste, inte dementera men i alla fall korrigera lite eller i alla fall förtydliga vissa saker.

Nej jag är inte en fet stor porrfilms erigerad gnällkuk just nu så som vissa olyckligt misstolkade det hela, jag är heller inte förkrossande olycklig. Jag kan inte ens påstå att det hela var menat som gnäll!

Det var två saker:

  • Ett det var en förklaring till att jag inte var på mitt galet goda och positiva humör hela tiden vilket vissa märkt av på t.ex. på jobbet.
  • Det andra det var en varning till andra som befinner sig i en situation där de kan identifiera med delar eller allt av det jag skrev, det kan vara daggs att om inte dra i nödbromsen så i alla fall hittat ett lämpligt ställe att landa på om det blir daggs att slänga sig av tåget.

Mitt liv just nu älskar jag, jag är lycklig som fan och jag ser fram i mot mitt framtida liv med stor lycka, glädje och tillförsikt. Vist sen råkar jag vara lite trött, men det har nog inte varit någon from av utbrändhet även om det kanske har börjat pyra lite i armar och ben. Sen vist det förra inlägget jag skrev kanske andas lite ”Noir” och kan gå i toner av moll. jag ska inte sopa under mattan att kanske mitt liva andas av någon liten light ”depression” på grund av att det varit lite stressigt och vist vissa av mina tvång kan ha tilltagit det är sant. Men sådant händer väll i mörka hösttider kombinerat med lite stress. Går det inte över till när det ljusnar ut vilket jag tror så får man väll ta och ta någon tablett och köra lite KBT.

Men som sagt det här en liten tillfällig dipp, jag är trotts allt inte mer en människa, toppar och dalar det är vad livet består av! Det här lär man sig redan som liten av Astrid Lindgren i och med att Emil sjunger: Ner, upp, upp och ner and so on!

Men för att familj, vänner och annat löst folk inte ska oroa sig för mig så säger jag som Mowgli: Jag mår fint, jag mår bra, jag är nog tuffare än somliga tror!

Mowgli: Jag mår fint, jag mår bra, jag är nog tuffare än somliga tror!

Mowgli

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

