Är passionen väck eller bara i dvala? (del 2 av vem vet?)

Fortsätter på mitt epos om mig själv, se blogginlägget innan det här! (del 1)

Dock tog vi en snabb liten vända inne på #passionförmat, det var ju ändå en av anledningarna att jag var där. Bara en kvick rekognosering för att se hur landet låg, det kunde ju inte vara så farligt. Jag hann vara där inne i mindre än två minuter innan jag kände ordentlig olustighets känsla komma likt ett kallt dis över ryggraden, på grund av att det var mycket människor och trångt där inne.

Samtidigt så frontalkrockar två andra känslor mitt framför mig. Från ena sidan kommer i full fart likt en biltjuv insladdandes på två hjul i hollywoodstile, en stor glädje över att var tillbaka i mitt räta element igen. Restaurangaren innom mig bara njöt och kände, honny i´m home! Hade det bara varit så då hade ju livet varit som två barpojkar i min svär brukar säga 11miljoner spänn.

Men nej, för från andra sidan så kommer en annan känsla likt en sådan där idiot man ibland ser på ”kvalitets” tvprogram från USA när någon riktigt begåvad person från den briljanta idén jag kör i från polisen, vi får följa det som tv rösten brukare referera till som skräckfärden i den bakomliggande polisens synfält. Den känslan är av en mer svårbestämd art då den är en aningen difus. Men jag kan säga så mycket som så den är kraftigt negativt laddad. Så vi tar en positiv känsla och adrear en negativ. För alla er som slumrade eller bara inte brydde er om vad läraren sa på matte lektionen i er ungdom. Så kan jag säga att positivt plus negativt är lika med negativt.

Så när de här två känslorna i hög fart smällde framför mig, tog all min energi bara slut. jag blev matt och ville bara därifrån fast vi knappt sett 1/7 av mässan. Jag bet ihop och vi gick runt lite till. Min vän var inte så intresserad heller utan kände för och gå han med. Men jag bet ihop och såg till så vi åtminstone nästan såg allt innan. vi gick tillbaka till Kokaihops Loungemonter.  Åt lite mer av det kallskurna, ostarna och de goda oliverna som jag hade inte hade plockat av ännu. Satte mig ner kollade igenom twitterflödet andades ut, började sortera i mina olika känslor som jag hade inom mig.

Bara en liten stund senare var mina vänner upptagna, en av dem höll i en ost och vin avsmakning, den andra tog hand om gästerna.

så då passade jag på att avlägsna mig. Trotts att det tog energi så gav det väldigt mycket energi att jag gick dit.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

