Hybris eller antiklimax?

Kan inte sluta att fascineras över hur smart jag är ibland, det är nästan som ett gudomligt ”moment” som kan göra vem som helst till troende. Inte bara det att ögonblicket kan få vem som helst till att bli troende, det får även vem som helst att överge sin inbitna tro utan att skänka det en ögonblicks tanke.
Så genial är jag när jag tänker, det är religiöst.  Låter det för bra för att vara sant?

Jag sitter nu sjuk i sängen och minns hur det kändes i morse. Trots huvudverk hade jag ett klart ögonblick då tankarna flöt på som stockarna i Flumride på Liseberg. Jag hade verkligen flyt och filosofen inom mig gick all in! Jag hade så mycket, en del banbrytande. Som jag skulle skriva på bloggen, jag verkligen njöt av tanken att skriva det när jag kom hem. När jag kom hem ja, jag som knapt kommer i håg något längre än en timme förväntade mig att jag skulle komma hem och briljera med min ny tilltänkta visdom, cirka nio timmar senare. När jag redan då mår kasst och har en härligt inponerande huvudverk som jag upplever som jag med tiningarna är fast spoända i et skruvjärn som dras åt. Nio timmar senare tänker jag just då, då ska jag ta bloggsvären med storm, jag ska svepa in som en hord av Spartaner. Inte bara ynka 300 stycken, som krossar allt som kommer i deras väg, utan mågen fler! Nio timmar senare, blev lite drygt tolvtimar senare. Huvudvärken har släpt lite på skruvgärnet men den är fortfarande påtaglig. tolv timmar senare ska jag skriva ner det geniala, jag ska lägga bloggvärlden under mina fötter jag ska stiga upp som en ny Messias och alla ska dyrka mig. Nu tolv timmar senare ska ni alla skälva inför min uppenbarelse!

Ja det vill säga om den dumma apan, jag själv, hade kommit ihåg att skriva ner lite stödord för aftonens till tänka magiska stund. Min brutala hybris transformerades till ett gigantiskt antiklimax!

Etiketter: , , ,

Kommentera

