Unga digital natives eller fuckt?

Måste det var olagligt att köpa en halvböj på bolaget, för att man ska var i den åldern, för att lyckas och vara framgångsrik? Är åldersgränsen för lastgamal sänkt till trettio strecket? Man hör snacket om att 50 är det nya 30, men är det vise versa där, är 30 det nya 50, är du fuckt de 20 åren mellan 30 & 50?

Jag är alltså 33 bast, så frågan är, am i fuckt?

Är det så att för att ha glöden, energin och framåtandan, att man inte får köpa på systemet. Kanske är det just därför, det enda (lagliga) sättet att köpa sprit på är att gå ut och cluba. Så de som då inte kan sitta hemma och skåps supa, därför är så mycket mer energiska och energifulla, än vi skåpsupare som har fyllt system. Nej så klart inte, för i dag har ju redan de som är femton, supit, rökt, dragit cola och haft gruppsex. Så att få tag på lite starksprit föra att supa ner sig, eller späda ut ghbn med är ju inget problem för någon mellan 16-20år. Men det var ju inte om det jag skulle skriva, utan det var ju om den unga drivkraften och entreprenörsandan.

Jag måste säga att en del av mig är irriterad på mig själv, jag la min ungdoms bästa dagar på att stressa ihjäl mig, på ett jobb som aldrig passade mig. För att sedan supa skallen i bitar, dagen efter köra adventsstämning med klassisk lucköppning. Dock tror jag inte att jag hade gjort annorlunda, genom och plugga vidare eller på något annat sätt gjort något stort av mig själv. För jag är inte den typen, jag har inte det i mig, tyvärr. Antar det har och göra med impulskontroll och att se vinningen med att göra något nu för att få belöningen senare.

Jag befinner mig ju nu med en omtumlande framtid runt hörnet, det jag själv känner är ju det att jag vill komma på vad jag vill göra för att försörja mig. Så kan jag ju inte skriva med tanke på att jag snart är en giftman, vad jag ska göra för att försörja min familj. Det låter pretentiöst och vuxet i mina öron, men det är ju så det kommer att vara, jag håller ju på att bilda min familj. Så vad passar mig, vad duger jag till, vad borde jag göra, vad jag kan göra och det som för mig personligen är den viktigaste frågan, the smoking gun, vad vill jag arbeta med i framtiden?

Personligen det jag tycker är kul och intresserad av eller ha arbetat med är ju, försäljning, service och marknadsförning, för att inte tala om att jag är en FET “#sociala-medier-wannabe-junkie”. De i omgivningen tycker att jag borde arbeta på systembolaget, det hade jag säkert gjort med bravur och jag hade troligtvis passat för det, dock tror jag inte det hade passat mig. Inte nu när jag försöker avhålla mig så mångt och mycket jag kan från att inmundiga livets vatten. Det hade troligen gått strålande i början, men ju mer alkoholen kommit insmygande i mitt liv, desto mer hade allt kollapsat ännu en gång, likt för Mc Nolty i the Wire. Så det känns inte som något alternativ, så vad kommer det bli som jag försörjer mig på i framtiden? Kommer jag hitta ett arbete som gör mig lycklig och som är utveckladne likt de unga och framgångsrika bland 90talisterna, det med gott självförtroende, framåtanda och en fet självkänsla. De som bara kör, tar livet som det kommer och tycker livet är enkelt och finns där för dem. troligen är det ju inte så för alla utan det här är medias framgångsage scoop och 90talisternas egna självgoda utmålande av sig själva på socialamedier. En masshysteri i form av en fake untill you make metalitet för hela ”facebook” generation de personerna som går under beskrivningen digital natives.

Bilden är "lånad" från http://systemickids.blogspot.com/2011/05/digital-natives.html

Utöver det så har ju något nytt dykt upp, 180graders gir från mina tankar och den jag var för några år sedan. Jag inte bara känner att det är bra för att rensa skallen att skriva, jag har ett inre behov att få bokstäver att bilda ord, som i sin tur bildar meningar som uttrycker något. Så skulle jag kunna hitta ett jobb där jag får arbeta med människor, marknadsföring, försäljning utan den stressen som jag inte mår bra av. Lägg där till att jag på något sett får uttrycka mig med ord och text, även om det sen omarbetas för det behövs efter som jag inte behärskar grammatik och lingvistik, så skulle grundtanken och orden vara mina. Det skulle vara skulle vara  fantastiskt för mig att hitta det kneget, vem vet kanske kan jag skapa det själv med tiden? Så nej jag hoppas att jag inte är fuckt trotts att jag börjar bli till åren.

Snabb Summering, för ni som likt mig inte orkar läsa långa texter!

33 år gammal, vet inte vad jag vill arbeta med. Undrar om tåget redan har gott för mig, är jag för gammal, har ju passerat trettio strecket. Måste man var 90talist eller yngre för att lyckas, måste man vara en digital natives? Tycker för min egen skull att jag inte borde arbeta på ”Grönaskylten” eller på annat sett med alkohol, för min hälsas skull. Dock borde jag nog arbeta med människor, marknadsföring, försäljning och gärna något där jag får skriva grunden och någon fixar det grammatiska.

Etiketter: , , , ,

Kommentera

