Plötsligt händer det? Del 1.

Plötsligt händer det? Del 1.

 Jag är klar vaken, jag är medveten om att något händer, det var så jag upplevde det i alla fall. Att Jenny sa att jag drog djupa snarkningar som ett förkylt vildsvin fem sekunder innan, det spelar inte in, jag var klarvaken.
Klarvaken är nog en kraftig överdrift, men jag märkte att något hände runt mig, jag kände inget hotfullt, för jag vaknade lugn. Nu hävdar säkert en del av er besservissar att om jag nu kunde vakna, så krävdes det att jag faktiskt sov!

 

Touche

 

Jag sov väll då! Men jag var medveten om min omgivning!

Jag vaknar, även om jag inte vaknar. Jag skyndar mig upp från djup sömn till att vara medveten fast jag fortfarande sover och snarkar. Men undermedvetet så märker jag att det händer något runt om kring mig.

 

Kan vi komma överens om ovanstående att det är möjligt att dra tunga timmerstockar men ändå vara medveten om sin omgivning?

 

Jag är alltså trotts att elaka rykten gör gällande att jag låg och sov och dreglade på min kudde, medveten om min omgivning. Därför blir jag inte vettskrämd när det kommer in några i sovrummet med mobiltelefoner som lyser upp med rummet med små, men mycket starka ledlampor. Mitt undermedvetna, gör en liknande annalys av situationen, som den olycksaliga valen i Liftarens guide till galaxen gör, på samma sätt om en i en mycket högre hastighet.

 

#en rekonstruktion av hur jag möjligen upplevde en händelse.

 

Aktion.

 

Tänker:

hummm- tror att det är något som min kropp försöker göra mig uppmärksam på. Det har som det säger i Star Wars ”it is a disturbance in the force”. Det är något runt om kring mig som pockar på min uppmärksamhet, tror jag kallar det för ljud. Det är någonting utanför som sveper förbi, jag tror jag öppnar ögonen. Det är mörka figurer som ger ljud i från sig och som är i mitt synfällt, de kastar någonting i mitt ansikten, just mina ögon verkar reagera, tror det är någon form av ljus.

Nu kopplas det på en turbo i hjärnan, nu går det fort, jag är klar vaken. Det är min bror och Fidde som står och lyser på mig, det som lyser är en ledlampa, den i sin tur sitter på en mobiltelefon, den i sin tur är jag väldigt säker på är i kameralägge, mer korrekt den fungera ljust nu som en videokamera.

 

Här ligger jag naken under täcket, jag ska snart gifta mig.

 

Nu kommer nästa citat.

 

”I have a bad feeling about this”

Etiketter: , , ,

Kommentera

