Apati eller rabiat galen?

Ingen har väll missat att ett vist parti med herr utbildningsminister Jan Björklund i spetsen för Folkpartiet försökte få igenom att det skulle vara betyg från det att man gick i fyran, då det blev en stor media storm av det hela. Jag som tycker att det här är helt fel väg och gå, lyssnade på Radio1 med Cissi Wallin @cissiwallin och Hamid Shokatyan @Slutsats kände att jag ville skriva när jag kom hem. Viljan att skriva har funnits ett tag, men inte energin och fokuset, så det var väldigt härligt när fingrarna började sin magiska dans över tangenterna och man kunnde med stolthet se något växa fram på skärmen.
Då så är det som i en Triss reklam, plötsligt händer det, jag börjar reflektera över att fasen det var nog länge sedan jag skrev ett inlägg på WordPress för det ser inte ut som det brukar. Nu är det alltså inte energi och fokus längre, utan den ibland så fantastiska kombinationen energi och nyfikenhet. Just i det här fallet är det dock en förödande kombination, undrar vad det är den där symbolen gör?

Klick!

När jag inser vad jag har gjort går luften ur mig som en badboll som får på käften av en spikklubba. Panik, ångest och jag utbrister du skojar till vem som nu känner sig träffad, datorn, gud, jag själv eller den djävul som regisserar min roll i den här såpan vi kallar för livet! Ja vist det här är ett förbannat löjligt ilandsproblem för en vitman som passerat de trettio, att allt man har skrivit på en halvtimme är borta, det finns ju värre saker. RMI.

Så jag börjar om, jag är mer än nöjd! Har ett mycket bättre flyt än första försöket, fingrar bara ökar takten och ett leende börjar återigen materialisera sig i mitt ansikte. För det här blir bra, jag får fram mina tankar, motiverar alla mina åsikter och idéer. Hybrisen börjar sakta smyga fram, för det här är bra, förbannat bra! Kanske är det här inlägget det som ger mig mina femton minuter i rampljuset? Då börjar oron gnaga i mig, tänk fall det här inlägget också försvinner? Nej det får det inte göra, jag får ta och spara mitt totalt geniala inlägg! Men det finns vist inte någon spara utkast i nya WP. Men nej jag tänker inte ta chansen jag publicerar det, får rätta och skriva klart sen.

Klick!

*cencur* *cencur* *cencur* *cencur* *cencur* *cencur*   osv!

Det som kommer upp är en röd *cencur* text som säger ”du är inte auktoriserad för det här”

Det här är inte sant! Okey då får det bli plan B, alt+a öppna ett word dokument, ctrl+v, nu så bara upp till arkiv och spara som.

Klick!

Där hängde sig min lapptopp!

kapitulation!

Etiketter: , , , , , , , ,

Kommentera

