den 6 november 2012, domedag eller frälsning?

Om du ställer frågan till en 4o-talist, vet du vad du gjorde den 20 november 1963, eller den20 juli 1969? Så kommer du troligen få ganska exakta svar, personen kommer till stor sannolikhet vet exakt vad hen gjorde den dagen. Modifierar du den frågan och frågar om datumen den 28 september 1994, eller den 11 september 2001 till en 70-talist så kommer du åtminstone på det senaste få ett väldigt exakt svar.

Så med tanke på den mass- och mediahysteri som råder kan man inte låta bli att fundera på om datumet den 6 november 2012 kommer att få en liknande betydelse för 90-talisterna eller kommer den 6 november 2012 för framtida generationer bara vara ett datum som vilket som? Kommer det vara så att vi om ett, tio, eller hundra år ser tillbaka på den 6 november 2012, så som mänskligheten ser tillbaka på den 29 augusti 1997 i Terminator, judgment day. Eller kommer den 6 november 2012 bara vara ett av alla rätt så lätt glömda datum som finns som ett svar på något frågekort i sällskapsspelet Trivial Pursuit?

Själv vet jag ju att av dem två kandidaterna som finns att välja på så är jag ju Obamas man, det känns i alla fall som det minst dåliga av två alternativ. För det är lite så som @Fredrichl skrev på Twitter idag.

Jag tolkar det amerikanska valet som att folket har att välja på stillastående (Obama) och full fart bakåt in i stenåldern (Romney).

Jag känner ju som så att jag hoppas att det bara idag det är oro för vad som kommer hända i värden om Romney hamnar på 1600 Pennsylvania Avenue, jag funderar på de olika domedags profetior jag tror att den mannen kan lyckas med att förverkliga.

När det kommer till krig m.m. tror jag inte att han är så mycket värre än någon annan presidentkandidat, där i mot är hans människosyn enligt mig fuckt upp!

Men likväll i känns Romney lynnig, instabil och opålitlig. Han skulle i mina ögon mycket väll vara den som stratar WWIII, med det säger jag inte att Obama inte skulle kunna göra det, men det känns mindre troligt än om herr Romney får koder, nyklar till USA´s hela vapenarsenal samt blir the Comander-in-Cheif för hela USA´s samlade militära styrkor.

Etiketter: , , , , , , , , , ,

Kommentera

