#Blogg100 dag 6, Din chef och jag är så här tighta!

Ibland så förundras jag över vilket mod eller om det är dödsförakt vissa har! Ja nu är det väll inte livet som riskeras utan jobbet men ändå. Eller så har hen inte riktigt greppat det här med 2013, teknikens framsteg! För folk som borde vara serviceminded kan uppföra sig buffligt och extremt oprofessionellt,

Vist förr var det svårt att nå de med högre positioner om du t.ex. vill ifrågasätta lämpligheten i ett bemötande eller servicen.
Du skulle då ta reda på hens chef och antingen skriva ett brev, maila eller försöka komma fram på telefon vilket kunde vara som förgjort. Brev är med dagens mått omständligt, med mail finns risken att du försvinner i mängden med all skräppost. Så kanske känner sig folk säkra och tror dem kan bete sig lite hur som hälst!

Men i så fall så bedrar dem sig det grövsta! För vist i dag kan vi glömma att försöka nå den vi vill med brev, mail och telefon. Men det är bara för att vi idag olika typer av socialamedier. Jag kan t.ex. via Twitter ha direktkontakt och komunikation, inte bara med hens direkta chef, utan kanske hela VD’n för företaget som hen jobbar för. Eller kanske har jag VD’n för ett företag som äger företaget som hen jobbar för i mitt flöde.

Jag kanske har fel men jag tror nog att någon som är seriös i sin styrande roll och får reda på att hen har anställda som behandlar sina kunder, eller sitt företags kunder som skit, reagerar på något sett. Det hade i alla fall jag gjort om jag fick reda på att någon saboterade min verksamhet genom att förolämpa dem som ska betala mig! Så när jag berättar för VD´n i företaget som du jobbar för hur du uppför dig, Då är jag och din chef så här tighta!

Etiketter:

2 svar to “#Blogg100 dag 6, Din chef och jag är så här tighta!”

  1. Linda aka Javamorsan Says:

    Word! Men snälla snälla snälla snälla sluta använda ordet Hen 😉

Kommentera

