#Blogg100 dag 8, gammal och oteknisk man söker!

Ja det här är en kontaktannons, nej jag söker inte vare sig ett knull på sidan om ala Viktor Milan. Inte heller söker jag ryskpostorder fru, eller något dylikt som man får förslag på i ”frestande & seriösa” mail.

Vad för person som jag söker vet jag inte, kanske en variant av trollkar typ Gandalf, Dumbelldor eller Labero. Kan ju även vara så att jag söker en joltcola beroende tangentknackare. Det är lite så att vem som än löser mitt, kankse även andras urbota löjliga ilandspromblem skulle göra mig tacksam och spara mig mycket irritation, aggresion och tid. Samtidigt är det inte något som är så viktigt så att jag skulle sälja min själ för det!

Kanske är det så att den redan finns då räcker det ju med att skicka en länk eller namn så jag kan tanka hem appen. Finns den inte och du råkar besitta massa magi, eller joltcola spänstiga tangentknackarfingar så skapa appen, finns flera lata djävlar än mig som säkert till och med kan tänka sig att lada ner den lagligt för en penning.

Så vad är det då för app jag önskar mig då? Jo en app som man loggar in på EN gång, där sparas alla mina uppgifter, så när jag går in på t.ex. en blogg så behöver jag inte skriva in alla mina upggifter varje gång jag vill komentera något. Utan jag får bara upp vilka olika inloggningar som finns sparade som jag kan använda för att t.ex. kommentera på just den bloggen.

Den här appen ska så klart synka med alla mina andra appar i mobilen ( i mitt fall en Iphone), tanken är ju att i såfall behöver jag bara singera med och samma lösenord varje gång. Istället för att komma i håg olika lösenord och användarnamn till olika sidor & dylikt!

Så finns den här tjänsten redan är jag mycket tacksam för tipps, finns den inte så fick ni nu en idé!

Etiketter:

Ett svar to “#Blogg100 dag 8, gammal och oteknisk man söker!”

  1. Rökfri dag 3 | Morsan babblar Says:

    […] är helt klart att lösa detta med våra knullbromsar. Va?! Vad är det är för nåt undrar du? Ja Martin undrar inte för han vet men många andra har ingen […]

Kommentera

