#Blogg100 dag 15, bilan faller!

Då var vi där igen, dagens nedräkningen har börjat!

Kommer man vara klar innan bilan faller? När sanden i timmglaset har runnit ut ligger man där då med huvudet på ena sidan giljotinen, kroppen på den andra? Eller är man kvar ännu en dag och kämpar och slås?

Hur många gånger kan man posta ett filmklipp eller länk, ändå med gott samvete tycka att man tillhör den elitstyrka som prövas? 15 streck är dragna, bara 85 kvarstår! Det är på samma gång som det känns som en oöverskådlig omöjlighet, faktisk loggiskt sett möjligt.

Samtidigt så är det ju nästan 100% säkert att jag inte kommer stå på segrar pallen om jag inte ska använda mig av tidsinställda inlägg, det vet jag faktiskt inte om jag vill?

För det var inte riktigt det som #Blogg100 handlade om för mig! Det jag ville var att pressa mig och göra, vara att trots hur trött, sliten och totalt ovillig man än är, så ska man lyckas att få någon form av skrift producerad varje dag!
Det behöver inte var något genialiskt som man publicerar. Siktet är ju inte inställt på någon form av nobellpris, utan det är för att utveckla mig själv!

Vilket innebär att om/när jag missar någon/några dagar så får det vara så, inget mer med det! Det jag dock hoppas på är att jag inte slutar, utan fortsätter dagen efter med den dagen det då är! Så får det helt enkelt vara lite tomma dagar i mellan!

Hur har ni tänkt? Vet ni med er precis som jag att det i stort sätt är omöjligt? Eller tänker ni fullfölja kosta vad det kostar vill?
Hur ser ni på tidsinställda inlägget och framförallt vad är målet för er personligen med #Blogg100, varför är ni med?

Etiketter:

Ett svar to “#Blogg100 dag 15, bilan faller!”

  1. Linda aka Javamorsan Says:

    Det är absolut inte omöjligt att skriva ett inlägg om dagen i 85 dagar till 🙂 Jag har massor med uppslag 🙂

    Mitt mål med #blogg100 är att motivera mig själv att inte låta min blogg dö 🙂

Kommentera

