#Blogg100 dag 24, Varför gjorde jag det här?

Det här var inte alls vad jag tänkte skriva men eftersom jag var inne på Mymlan hemsida och såg att hon hade haft modet att fylla i, så kände jag WTF, jag får väll……..

1. Hur gammal är du?
34

2. Hur gammal känner du dig?
Varierar alla mellan 3år – med ena foten i kistan.

3. Vad har du gjort i dag?
tagit sovmorogn, haft lite ego tid med sonen, haft mamma och pappa på besök för att njuta av det lilla miraklet, varit på första BVC besöket, ätit sushi samtidigt som vi kollade på föra veckans På spåret, gick inte så bra fick ca 11-15 poäng, tappade räkningen. Rotat fram massa kläder i källaren för att ge till Göteborgs stadmisson, badat skrikande bebis, kollat på TBBT med frun. Just nu så bloggar jag.

4. Vilken film såg du senast?
På bio: Les Misserables
på Tv: minns inte

5. Vem ringde du senast?
Vänta får titta efter.
Min mor när hon stod bredvid för vi skulle fixa en sak på hennes mobil

6. Är du besatt av någonting?
Massa saker:

Min Son som är ca en vecka, så han är ju självklar
GoPro (både min egna kamera och kolla filmer filmade av andra)
#Blogg100

Är några av de saker som jag erkänner mig besatt av!

7. Är du rädd för blod?
Jag svimmar nästan! Eller det kanske är fel, för jag svimmade INTE av det på förlossningen!

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu?
Vardags rummet, jag sitter vi matbordet, min fru och son i soffan, perfekt!

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige?
Tja nu har jag ju rätt så precis läst svaren som Mymlan svarade:

Men här kommer mina

Palme, Persson, Skon där hade vi några Röda
Feldin, Bildt där hade vi några Blå

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?
Läs svar på fråga 9.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob?
Ganska så säker på att det är svart (Både Jobb och privat)

12. När vaknade du i dag?
ingen aning

13. Vilken är din favorithögtid?
Från och med nu min sons födelsedag, det kommer vara en högtid för mig/oss

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Tja vi längtar ju tillbaka till Mexico där vi firade delar av våran smekmånad, och det hade varit kul att få filma med GoPron i Mexikanska golfen igen.
(den här gången ska jag inte fucka upp det och dränka min vattentätta kamera)

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till?
Tja svårt att säga, det är väll oftast inte platsen man avskyr så mycket som situationen?

16. Hur vill du tillbringa din pension?
Mat, dryck, barn, barnbarn, resa osv

17. Vad lyssnar du på just nu?
Ljudet från min frus dator hon kollar på **********

18. Har du någon gång brutit ett ben?
Ja och nej! båda benen har klarat sig, men benen i min handled har gått av

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl?
Shit det var svårt.

Men rent strategisk och överlevnadsmässigit så.

RENT VATTEN, potatis, Citrusfrukt (citron/lime, Kött, smör

Salt & Peppar står på kryddhyllan så det räknar jag inte in!

20. Vem är din favoritkändis?
Bra fråga, vart går gränsen för KÄNDIS?

Personer som jag gillar på Twitter just nu är t.ex.

@PetterAlexis @juliamjornstedt @CAMILLA_NASLUND

följ dem om ni inte redan gör det, dem gör bra saker för vårt samhälle!

21. Vad är du på för humör just nu?
Jag Bloggar/sitter vi datorn, äter Cheez harts, har ett härligt glas kallt vatten framför mig, bara 1,5 m bort sitter min fru och vår ny födda. Så får ni dra eran egna slutsats.

22. Vilka världsdelar har du varit i?
Europa, Nordamerika (Hjärnsläp vad tillhör Mexico? Nord eller syd America?)

23. Snarkar du?
Något kopiöst!

24. Vilka yrken har du provat på?
Verkstads montör, Nisse, Café biträde, kock, Servitör, Bartender, Barchef, innesäljare, lagerarbetare

25. Hur går du helst klädd?
Det variera just nu bekvämt, Strumpor, boxers, linne och chipskostym!

26. Vilket stjärntecken är du född i?
Vattenman!

27. Vilket är ditt favoritgodis?
förstår inte frågan Favorit och godis, samma sak ju!

28. Vad sa du senast?
Gå och lägg dig om du är trött (till min fru)

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan?
hahaha

30. Vad har du på dig just nu?
Se svar på fråga 25.

31. Vilken är din favoritafär?

har ingen!

32. Vad har du för storlek i kläder?
Inte en aning! jag är 191 väger ca 100 pannor, så det som passar

33. Vad har du i dina fickor?
Plånbok, mobilen ligger på laddning

34. Vad köpte du senast?
Sushi

35. Hur många gånger har du flyttat?
krokslätt (familje hemmet)
Frölunda
Krokslätt (familje hemmet)
Kortedala
Krokslätt (familje hemmet)
Bålstad 1.
Bålstad 2.
Tenerife (Säsong)
Hisingen 1.
Belevue
Borås
Johaneberg
Hisingen 2.
Hisingen 3.
Sälen (säsong)
Hisingen 3.
Sälen (Säsong)
Hisingen 3.
Oslkroken
Hisingen 3.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med?
En helikopter, en pilot och massa flygbränssle

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska?
har nästan hela mitt liv varit nattmänniska, nu vet jag inte längre!

38. Senaste filmen du såg på bio?
Läs svar fråga 4.

39. Har du blivit sydd någon gång?
Jag tror det men då var jag liten, eller så struntade dem i det för det var i munnen (var ca 3år.)

40. Har du någon gång badat naken utomhus?
Självklart!

41. Vad åt du till frukost?
Det blev bara en banan och flaska vatten i sängen, sen en liten men kanon smarrig hembaktsemla som mamma och pappa hade med sig.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan?
Jobb och supande

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
Nej Självklart inte!

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig?
Min fru födde vårt barn, mer speciellt än så blir det väll inte!

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover?
aldrig längre bort än jag når den!

46. Vad var det sista du åt?
Kopierar Mymlans svar:

”Det sista hoppas jag att jag inte har ätit ännu.”

47. Vem är världens vackraste kvinna?
Idiot fråga!

48. Är du blyg?

Extremt och inte alls!

49. Vilken var den sista konserten du var på?

Håkan helström på Hemma plan, slottskogen!

50. Vad heter du i andranamn?
Jag heter det behåller jag för mig själv

51. Har du varit med om en bilolycka?
några olyckor har hänt, men inget som är värt att skriva om

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet?
ingen aning, vem vet vad för idiotiska saker man har ballat om på fyllan

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
jag har svårt att få i hop de två orden roligaste och träningsformen

54. Har du några husdjur?
Silverfiskar, spindlar och damm dromedarer. Min fru trodde det var kameler, men det var bara för att de var flera dromedarer som stod i grupp.

55. Vill du gifta dig?
Med tanke på min situation, så Nej.

56. Var växte dina föräldrar upp?
El Stockholmo, där av min dialektish

57. Har du någon gång ringt polisen?
Mer gånger än jag kommer ihåg

58. Har du svenskt ursprung?
Definiera svenskt ursprung!

59. Har du, eller har haft, något smeknamn?
Kärt barn har många namn, apan känner ingen men alla känner apan

60. Vilka är dina största svagheter?
Varför skulle jag skriva det här?

Personlig reflektion:

Vem ligger bakom listan Vad är det egentliga syftet för den?

Tänk er noga för innan ni fyller i! För i dagens samhälle registreras allt!

Etiketter:

2 svar to “#Blogg100 dag 24, Varför gjorde jag det här?”

  1. Linda aka Javamorsan Says:

    Jag definierar mig som av svenkst ursprung ja. Ingen värdering i det utan bara så det är 🙂
    Skall nog ta och svara på frågorna jag med. Älskar såna här frågelistor 🙂 Dock svarar jag aldrig så som folk förväntar sig haha

  2. Lite livsnödvändigt info! | Morsan babblar Says:

    […] ”bloggtjuv” jag är har jag stulit en lång lista med totalt meningslösa frågor från Martin Men det är nog ok eftersom att han i sin tur faktiskt stulit den från Mymlan Så håll till godo […]

Kommentera

