#Blogg100 dag 39, vem orkar minnas?

Vem kommer ihåg hur mycket pengar man fick av någon bekant till familjen när man var liten? Ja förutom min bror som har ett löjligt sifferminne. Två exempel på min käre brors sifferminne och fasionasion för siffror kan nämnas att han ett tag kunde över 200 decimaler i talet PI. Samt när han började skolan i första klass så skulle man berätta för fröken så hon kunde fixa en telefon lista. Ja det är sant på den tiden gjorde man så, det var innan Google. Min fantastiska bror kunde inte bara sitt egna nummer till skillnad från många andra i klassen. Utan han kunde även enkelt räkna upp nummrena till de i klassen han hade gått på dagis med. För de som alltså inte kunde sin egna telefonnummer hem.

Så för att återgå till ämne, få för utom t.ex. min bror vet från vem och hur mycket pengar dem fick från någon bekant till familjen. Men det är inte bara min bror som har kolla. Jag vet nämligen exakt hur mycket pengar jag fick av Tant Tora i doppresent. Inte nog med det jag vet även i vilka valörer det var. Jag vet att jag fick 50kr som på den tiden slutet på 70-talet var en diger slant, speciellt från ett pensionär, jag fick det i old-school tior. Nu skulle jag jag ju bara kunna hitta på att jag vet att det var så på mitt dop. Så för att ni ska tro på mig, så bifogar jag en bild som bevis där man ser att det är ett gammalt kort, det står till Martin på det, det är från Tant Tora, som grädde på moset ni ser de fem stycken gamla tiorna som blev kvar i kortet och hittade för en vecka sen.
Doppengar från Tant Tora
True story!
Etiketter: , , , ,

Kommentera

