#Blogg100 dag 45, Metro/Mätro

Jag vet inte riktigt hur jag ska reagera på dagens Metro, jag är faktiskt kraftigt ambivalnet ena senunden tycker jag den är bra att den bara är blasé. Man kunde nästan struntat i att läsa den, efter som man viste att den skulle ta upp två saker. Att det i dag är den 8mars som är den intrenationella kvinnodagen, att det i morgon ska avgöras vem som vinner melodifestivalen.

Innehållet i tidningen som ska, ja vad ska det egentligen? Ska det hedra, hylla, uppmärksamma kvinnan, eller alla tre?

Vissa saker i tidningen är bara så tråkigt att läsa, kanske beror det på att jag är man, min reaktion blir en trött gäspning. Det är inget nytt under solen, jag tror inte man hade kunnat betta på det ens på någon galen spelsajt, så trist och självklart var det att det fanns där i tidningen.

Medan andra saker så som tex, Alexandra Pascalidou kolumn. ”TROR DU ATT TORSKAR HAR HORN?” I mina ögon är briljant. Artikeln om kvinnor som har blivit attackerade av syra är kuslig och med tanke på det som hände runt omkring balchojteatern, även om det var en man som där attakerades, ligger det verkligen i tiden.

Men jag tycker verkligen att Metro kunde gjort det mycket bättre. Varför inte plocka in en helt ny redakion för just det nummret och eller bilagan. Med kvinnliga men även manliga personer som på olika sett jobbat för kvinnor i våra sammhällen!

 

Skulle ha skrivit mycket mer om det här, men ödet är nyckfullt.
Skriver mer om det i morgon.

Nu Paus!

Etiketter:

Kommentera

